Dwa tygodnie temu BMW ogłosiło aktualizację swojego roadstera R 1250 R. Nie jest więc wielką niespodzianką, że wiele z tych samych aktualizacji trafi do R 1250 RS. I podobnie jak roadster, zaktualizowany R 1250 RS z 2023 roku pozostaje na tym samym poziomie MSRP co 2022: 15,695 dolarów.
Wizualnie, BMW R 1250 RS z 2023 roku nie wygląda zbytnio inaczej niż zeszłoroczny model. Oprócz nowych opcji kolorystycznych, najbardziej zauważalną różnicą są nowe kierunkowskazy LED w modelu 2023. Nadwozie i podwozie są poza tym dokładnie takie same.
Silnik to również ten sam chłodzony powietrzem i cieczą Boxer o pojemności 1 254 cm3 ze zmiennymi fazami rozrządu i skoku zaworów ShiftCam. BMW twierdzi, że moc szczytowa wynosi 136 KM przy 7,750 rpm i 105 lb-ft. przy 6,250 rpm zarówno dla R jak i RS.
Tak jak roadster, tak i RS otrzyma dynamiczną kontrolę trakcji, BMW Motorrad ABS Pro i dynamiczną kontrolę hamowania jako wyposażenie standardowe, a nie opcjonalne.
RS zyskuje również nowy tryb ECO, dołączając do powracających trybów Ride i Rain. W trybie ECO, system ShiftCam optymalizuje zużycie paliwa i zasięg poprzez przyjęcie łagodnej krzywej przepustnicy z umiarkowanym ograniczeniem momentu obrotowego silnika.
Wyświetlacz TFT oferuje tryb „Sport”, który w czasie rzeczywistym dostarcza danych o elektronicznych interwencjach R 1250 RS i kątach wychylenia.
BMW oferuje szereg akcesoriów dla R 1250 RS. Opcjonalne podgrzewane fotele i uchwyty posiadają nowy system operacyjny, który oferuje pięć poziomów ogrzewania w porównaniu z poprzednimi dwoma. Podgrzewany fotel pasażera również oferuje dwa poziomy ogrzewania, obsługiwane przez przełącznik w prawym dolnym rogu fotela.
Nowością jest również opcjonalna kierownica rurowa. W porównaniu ze standardowymi kierownicami, ten dodatek umieszcza uchwyty wyżej i szerzej oraz pod mniejszym kątem, co skutkuje bardziej zrelaksowaną i wyprostowaną postawą podczas jazdy. Inne nowe akcesoria to siedzenie solo z dopasowaną kolorystycznie osłoną siedzenia pillion oraz szprychowe koła Option 719.
BMW R 1250 RS 2023 zyskuje nowy niemetaliczny lakier Light White z czarną ramą, który zastępuje poprzedni kolor Black Storm Metallic. W gamie 2023 pojawia się również Style Sport Light White non-metallic z detalami Racing Blue Metallic i Racing Red, rama Light White non-metallic pokazana na zdjęciach powyżej, a także opcja Triple Black z lakieru Black Storm metallic i ramą Agate Grey. Wygodnie jest również napisać „Triple Black” na całym nadwoziu, więc można poprawić ludzi, którzy mówią, że to po prostu „czarny”.