Moto Global Polska Motory Jak czyścić motocykl?

Jak czyścić motocykl?


Mycie motocykla

Upewnij się, że regularnie czyścisz swój motocykl, aby chronić wykończenie powierzchni, i sprawdź, czy nie ma uszkodzeń, zużycia i wycieków oleju lub płynu hamulcowego.

  • Unikaj produktów czyszczących, które nie są przeznaczone specjalnie do powierzchni motocyklowych lub samochodowych. Mogą one zawierać ostre detergenty lub rozpuszczalniki chemiczne, które mogą uszkodzić metal, lakier i tworzywa sztuczne motocykla.
  • Jeśli maszyna jest jeszcze ciepła od użytkowania, weź kubek herbaty i poczekaj, aż silnik i układ wydechowy ostygną.
  • Nie należy używać wysokociśnieniowych rozpylaczy wody (takich jak w myjniach na monety). Woda pod wysokim ciśnieniem (lub powietrze) może również uszkodzić części Twojego motocykla.

Mycie

  • Opłucz dokładnie motocykl chłodną wodą, aby usunąć luźne zabrudzenia.
  • Wyczyścić go gąbką lub miękką szmatką przy użyciu chłodnej wody. Nie pryskaj wodą na wyloty tłumika i części elektryczne. Nie spryskiwać małych dzieci znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie.
  • Czyść części plastikowe za pomocą szmatki lub gąbki zwilżonej roztworem łagodnego detergentu i wody. Pocierać zabrudzone miejsce, delikatnie spłukując je często świeżą wodą. Uważać, aby płyn hamulcowy lub rozpuszczalniki chemiczne były z dala od powierzchni, uszkodzą one plastik i obszary lakierowane. Po zakończeniu mycia wewnętrzna strona soczewki reflektora może być zmętniona. Włącz reflektor na światła drogowe, a zobaczysz, że kondensacja wilgoci wewnątrz soczewki reflektora stopniowo znika. Pamiętaj, aby uruchomić silnik, trzymając włączony reflektor.
  • Po umyciu dokładnie opłucz motocykl dużą ilością czystej wody. Silne pozostałości detergentu mogą bowiem spowodować korozję części ze stopu.
  • Wysusz motocykl, uruchom silnik i pozwól mu pracować przez kilka minut (to miła okazja, aby podziwiać swoje dzieło).
  • Przed jazdą należy przetestować hamulce. Być może trzeba będzie je kilkakrotnie pompować, aby przywrócić normalną skuteczność hamowania.
  • Nasmaruj łańcuch napędowy natychmiast po zakończeniu mycia i suszenia motocykla. Bezpośrednio po umyciu może się okazać, że hamowanie jest mniej responsywne. Dlatego dobrze jest zapewnić sobie dłuższą drogę hamowania, aby zmniejszyć szanse na wypadek.

Elementy wykończeniowe

Po umyciu motocykla pomyśl o użyciu komercyjnego środka czyszczącego/polerującego w sprayu lub wysokiej jakości płynnego lub pastowego wosku, aby zakończyć pracę. Pamiętaj, aby używać tylko nieściernych środków do polerowania lub wosków przeznaczonych specjalnie do motocykli lub samochodów. I upewnij się, że przeczytałeś instrukcję!

Usuwanie soli drogowej

Zbyt duża ilość soli to nie tylko zła wiadomość dla ludzi. Sól zawarta w procesie grysowania w zimie może spowodować korozję na Twoim motocyklu. Upewnij się więc, że:

  • Czyść używając tylko chłodnej wody. Nie używaj ciepłej wody, to pogarsza działanie soli.
  • Wysusz motocykl i nałóż na metalowe powierzchnie ochronne spraye lub wosk.

Konserwacja lakierowanych felg aluminiowych

Aluminiowe części motocykla mogą ulec korozji w wyniku kontaktu z brudem, błotem lub solą drogową. Po przejechaniu przez którąkolwiek z tych substancji należy oczyścić koła. Należy używać mokrej gąbki i łagodnego detergentu. Należy unikać sztywnych szczotek, wełny stalowej oraz środków czyszczących zawierających materiały ścierne lub związki chemiczne.

Po umyciu motocykla należy spłukać go dużą ilością wody i osuszyć czystą szmatką. W przypadku zauważenia uszkodzonych miejsc, należy pomalować koła farbą do poprawek.

Konserwacja rur wydechowych

Rura wydechowa jest stalowa, ale może ulec zaplamieniu przez olej lub błoto. Plamy termiczne można usunąć płynnym środkiem ściernym.

Pielęgnacja maszyny

Jak myć motocykl

Upewnij się, że nie wylewasz wody na łożyska. Może to spowodować wilgoć, która może prowadzić do korozji. W okresie zimowym warto spryskać nielakierowane części aluminiowe, takie jak obudowa silnika i skrzyni biegów, przezroczystym sprayem ochronnym. Istniejących śladów korozji można pozbyć się za pomocą nasączonej wełny stalowej. Gołe części metalowe można oczyścić i zabezpieczyć politurą chromową.

Podczas czyszczenia siedzenia, deski rozdzielczej, wskaźników, tylnego światła i przedniej szyby upewnij się, że używasz neutralnego roztworu mydła. Nie używaj żadnego rozpuszczalnika, który zawiera środki czyszczące.

Bardzo brudne części i martwe owady należy namoczyć w roztworze mydła, a następnie spłukać wodą. A gdy zamierzasz jeździć w złych warunkach, zabezpiecz swoją maszynę woskami lub smarami. Zapytaj sprzedawcę o to, które z nich są najlepsze.