Jeśli Twoje dziecko błaga Cię, abyś zabrał je na przejażdżkę na motocyklu i ciągle mówi o posiadaniu motocykla, być może nadszedł czas, aby rozważyć swoje opcje. Istnieje mnóstwo motocykli startowych dla jeźdźców w różnym wieku. Niektóre dzieci mogą jeździć na rowerze bez kółek treningowych już w wieku trzech lat, ale jest absolutnie konieczne, aby wyszkolić je w jeździe bez kółek treningowych, zanim przejdziesz do silnika.
Aby znaleźć odpowiedni motocykl lub skuter dla swojego dziecka, wykonaj te cztery kroki przed dokonaniem zakupu:
Znać przedział wiekowy i odpowiedni rozmiar motocykla
Pierwszą rzeczą, którą musisz wziąć pod uwagę przy zakupie motocykla dirtowego dla swojego malucha jest wiek i rozmiar dziecka. Motocykle dirtowe dla młodzieży występują w różnych rozmiarach i mają duży zakres pojemności silnika, wszędzie od prostego 50cc , 70-, 80-, 90-, 100-, 110-, 125- i 150-cc silników. Im młodsze są, tym niższe cc chcesz rozpocząć je na.
Oprócz tego, że istnieje podział według wielkości silnika, istnieje różnica między motocyklami terenowymi przeznaczonymi do jazdy po szlaku i tymi przeznaczonymi do konkurencji, takich jak motocross. Większość większych motocykli przeznaczonych do jazdy w terenie i na szlaku będzie miała silnik czterosuwowy, podczas gdy prawie wszystkie motocykle MX będą miały silniki dwusuwowe.
Dwa pomiary do rozważenia to prześwit i wysokość siedzenia. Oczywiście chcesz kupić motocykl, który będzie wygodny dla Twojego dziecka do siedzenia, więc upewnij się, że mierzysz wysokość nóg dziecka, aby wiedzieć, czego oczekiwać od wysokości siedzenia. Jeśli chodzi o prześwit, to im więcej miejsca między motocyklem a ziemią, tym więcej miejsca na bardziej agresywną jazdę i trudniejszy teren. Pamiętaj, że większość z tych rowerów to inwestycja, a dzieci mogą szybko wyrosnąć z bardzo małych motocykli. Znalezienie środka może być najlepszym rozwiązaniem, nawet jeśli Twój syn lub córka musi poczekać kolejny rok, aby móc jeździć.
Uwzględnij wagę dziecka i motocykla
Jeśli Państwa dzieci zbliżają się do wieku nastoletniego, motocykl o większej pojemności może być dla nich dużą odpowiedzialnością. Jednak nadal ważne jest, aby znać wzrost i wagę dziecka, aby mogło ono z powodzeniem kontrolować motocykl i bez problemu przełożyć nogę przez siodełko.
KTM 50 SX/50 Mini Adventure jest idealny dla niższych jeźdźców, z wysokością siedzenia wynoszącą zaledwie 21,9 cala od ziemi. Dwusuwowy auto shifter ułatwi młodszym dzieciom przyzwyczajenie się do zmiany biegów. Dodatkowo motocykl waży tylko 83,3 funta, co jest idealne dla mniejszych dzieci na wypadek, gdyby musiały go wypchnąć z powrotem do pionu lub przenieść do garażu z wyłączonym silnikiem.
Poznaj różnicę między silnikiem dwusuwowym a czterosuwowym

Łatwa zmiana biegów w niektórych mniejszych motocyklach z silnikiem dwusuwowym, takich jak Yamaha PW50, jest znacznie bardziej odpowiednia dla młodszych zawodników, którzy po raz pierwszy mają do czynienia z motocyklem. Jeżeli dziecko dopiero uczy się jeździć na rowerze, powinno zacząć od motocykla ze sprzęgłem automatycznym, aby nie musiało narażać się na niebezpieczeństwo, martwiąc się o zmianę biegów i utrzymanie pozycji pionowej na dwóch kołach.
Jeśli chodzi o silniki czterosuwowe, ten poziom jazdy jest idealny dla Twojego dziecka, jeśli ma doświadczenie w jeździe na dwusuwach. Kawasaki KX 65 ma czterosuwowy, 65-cc silnik z sześciobiegową skrzynią biegów, który jest idealny dla jeźdźca do wyzwania zmiany biegów. Z pewnością nie jest to motocykl dla początkujących, ale gdy Twoje dziecko będzie gotowe, przygotuje się do jazdy na dorosłych motocyklach.
Upewnij się, że są wygodne
Zbyt często rodzice próbują wprowadzać motocykle i rowery terenowe dzieciom, które nie czują się na nich komfortowo. Należy upewnić się, że dziecko czuje się na motocyklu i nie rozprasza go sprzęt lub kask. Gdy już będzie się dobrze czuło, zabierz dziecko na wydmę, pustynię, teren zalesiony, pole lub zamknięty tor, aby lepiej się przystosowało. Wielu młodych kierowców uwielbia jazdę w terenie, ale ważne jest, aby upewnić się, że czują się komfortowo na nowym motocyklu, zanim wyruszą na bardziej wymagającą przejażdżkę.