Nowy Kodiak 700 z 2016 roku to model Yamahy, który skupia się na myśliwym i rolniku, który polega na swojej maszynie, aby wykonać pracę. Nie oznacza to, że nie jest to świetna maszyna do jazdy po szlakach (przekonaliśmy się, że jest w stanie utrzymać się na szlaku), ale prawdziwym celem jest ciężka praca. Kodiak Yamahy ma mniej agresywny wygląd w porównaniu z Grizzly, ale widać, że te dwa modele mają wspólne DNA.
Yamaha Kodiak 2016 czerpie swoją moc z Grizzly. Ten silnik o pojemności 708 cm3 z wtryskiem paliwa ma podwójne górne krzywki i wykorzystuje 44-milimetrowy korpus przepustnicy Mikuni, aby wytworzyć mnóstwo momentu obrotowego w dolnej części podczas holowania i wspinaczki. Hałas przy rozruchu silnika jest stosunkowo niski, co jest idealne do pracy w gospodarstwie lub w pobliżu zwierząt wrażliwych na hałas. Podobnie jak w przypadku większości pojazdów ATV z wtryskiem paliwa, ta maszyna uruchamia się bez problemu i ma bardzo liniowy przebieg, który odpowiada potrzebom pracującego ranczera. Ultramatyczna przekładnia CVT Yamahy przenosi moc i moment obrotowy silnika na podłoże. Aby uzyskać niskie obroty silnika i wytworzyć żwawość niezbędną do holowania, a także kontrolowaną moc wyjściową, Yamaha po prostu dodała więcej masy do ciężarków sprzęgła.
Opis Quada Yamaha Kodiak 700
Jeśli zamierzasz często pracować tym ATV, szczególnie spodoba Ci się pozycja siedząca i niższe drążki. Zapewniają one komfortową kontrolę. Nowe siedzisko jest nieco węższe pośrodku, co obniża jeźdźca i ułatwia wsiadanie i zsiadanie z maszyny. Siedzisko jest również smuklejsze między nogami, co zapewnia wygodniejszą pozycję jeźdźca. Dodanie trzeciego reflektora w modelu EPS Kodiak tworzy przyjemną estetykę i lepszą widoczność. Dodatkowy reflektor między słupkami jest pomocny przy skręcaniu, pozwalając na dostrzeżenie szlaku przed podjęciem decyzji. Cyfrowy system wskaźników jest wbudowany w tylną część reflektora. Podaje on informacje takie jak poziom paliwa, prędkość, czas, stan załączenia napędu 4WD i wiele innych. Jest on również podświetlany, co ułatwia odczyt w nocy.
Kodiak oferuje duży prześwit wynoszący 11 cali. Skok zawieszenia wynosi 7,1 cala z przodu i 9,1 cala z tyłu. Wąska szerokość 46,5 cala pozwoli Ci pokonać ciasne szlaki. Model Kodiak 700 EPS posiadał 5-stopniową regulację napięcia wstępnego u podstawy amortyzatora, co pozwalało na jego lekkie dostrojenie.
W niektórych miejscach na szlakach konieczne było włączenie napędu 4WD. O ile nie wydasz pieniędzy na model Special Edition, nie dostaniesz tradycyjnego przycisku uruchamiającego napęd 4WD. W naszym modelu demonstracyjnym polegaliśmy na bezproblemowym włączaniu napędu za pomocą dźwigni. Zmiana napędu na 4WD była prosta: zatrzymaliśmy się i pociągnęliśmy za dźwignię pod lewą kierownicą. Deszcz padał już od kilku godzin na wyższych wysokościach, więc włączenie napędu na 4 koła w celu pokonania bardziej szorstkich szlaków i śliskich skał było naprawdę przydatne. Kontrolowany wydatek mocy na koła pozwolił na powolne czołganie się po najbardziej nierównych odcinkach z napędem 4WD i wzmocnił nasze możliwości Kodiaka.
Hamulce Kodiaka 700 4X4 są zarządzane przez podwójną hydrauliczną przednią tarczę i tylny uszczelniony wielotarczowy system hamulcowy. Uszczelniony tylny układ hamulcowy zapewniał dużą siłę hamowania podczas naszej jazdy i nie ma na niego wpływu woda, błoto czy gruz.
Nasz testowy egzemplarz był również wyposażony w elektroniczny układ wspomagania kierownicy Yamaha. Układ EPS jest wrażliwy na wejście i opiera się na wielu różnych czynnikach, takich jak prędkość pojazdu i funkcjonowanie układu napędowego, aby określić, jak bardzo powinien pomóc. Yamaha poinformowała nas, że ilość wspomagania dostosowuje się również podczas jazdy na 4WD, aby zapewnić jeszcze większą ulgę. Dzięki temu nie trzeba się martwić o ostre uderzenia na szlaku.
Kodiak 700 to świetna platforma do pracy i jazdy po szlakach. Po naszej wyprawie w góry środkowego Tennessee, nastąpiła przygoda w górach północnej Georgii – w środku nocy. Byliśmy w stanie zdobyć pierwsze doświadczenie z trzecim reflektorem i to tylko wzmocniło nasze przeczucie co do jego użyteczności. Komfort i zwrotność Kodiaka wzmocniły jego już sprawdzone możliwości.
Zalety
- Elektroniczne wspomaganie kierownicy (w wersji testowej)
- Grubsze, ale węższe, bardziej komfortowe siedzenie
Wady
- Niskie słupki do jazdy na stojąco
- Brak reflektora w modelu podstawowym