Moto Global Polska Motory Suzuki Bandit 600

Suzuki Bandit 600


Bandit 600 suzuki

Suzuki Bandit (nikt nie nazywa go GSF600) jest prawdopodobnie jednym z najbardziej niedocenianych bohaterów współczesnej ery motocyklowej. Wprowadzony na rynek w 1995 roku w wersji 600 Bandit sprawił, że motocykle typu naked stały się cool dzięki porządnemu podwoziu i mocnemu, chłodzonemu powietrzem silnikowi w czasach, kiedy większość maszyn tego typu była tylko nudnymi, przestarzałymi kombajnami. Tani, świetnie wyglądający i gotowy do przeróbek Bandit szybko zyskał armię fanów i zainspirował niezliczoną ilość motocyklistów do przesiadki na dwa koła. Nie tylko to, ale również to, że w postaci półogniwowej formy S był on doskonałym środkiem transportu. Zwiększając rozmiar do 650 w 2005 roku, zanim przepisy dotyczące emisji spalin spowodowały zastąpienie silnika chłodzonego powietrzem wariantem chłodzonym wodą, Bandit (i jego większy brat Bandit 1200) nadal zajmuje szczególne miejsce w sercach wielu motocyklistów. Bandit 600 i 650 był tak popularny, że jeśli szukasz taniego hacka, to jest to pierwsze miejsce, do którego powinieneś zajrzeć, zapewniając tanią motoryzację w najlepszym wydaniu – i nie ma w tym nic złego.

Moc i moment obrotowy

Chłodzony powietrzem silnik jest dość stary, więc nie można oczekiwać cudów, ale do dojazdów do pracy i codziennej jazdy ma wystarczającą moc, aby wykonać zadanie. Dzięki długiemu skokowi ma dobry rozkład momentu obrotowego, a jego szczytowa moc 77 KM nie odbiega od niektórych znacznie nowocześniejszych maszyn średniej mocy. Wersja 650 ma bardzo mile widziany dodatkowy zastrzyk średniego zakresu obrotów dzięki większej pojemności, co czyni ją wartą poszukiwania i zakupu, jeśli masz taką możliwość.

Silnik, skrzynia biegów i wydech

Bandit zbudował swoją reputację na silniku, który jest w zasadzie kuloodporny i fakt, że tak wiele z nich wciąż jeździ po drogach jest tego świadectwem. Trudno jest zabić silnik Bandita i poza nieprzyjemnymi odgłosami, głównym zmartwieniem nie jest mechanika motocykla, ale raczej jego elementy przykręcone do niego. Czas pokaże, że generatory zawodzą, ale głównym zmartwieniem jest układ wydechowy, który jest notorycznie słaby w miejscu, gdzie cztery kolektory łączą się w jeden, więc należy sprawdzić, czy nie ma pęknięć i wycieków. Wykończenie jest również dość słabe i łuszcząca się farba jest bardzo powszechna obok zatartych śrub i skorodowanych lub cieknących chłodnic oleju. Większość właścicieli Bandit zrobić własne serwisowanie, więc nie oczekuj wiele w sposobie stempel historii serwisowej, a zamiast tego zadać właścicielowi kilka pytań, aby zobaczyć, jak kompetentny wydają się z kluczami. Bandyty cierpią, jeśli ich gaźniki są źle wyważone lub zablokowane śmieciami po tym, jak motocykl stał przez jakiś czas, więc sprawdź, czy odpala z łatwością i płynnie.

Prowadzenie, zawieszenie, podwozie i waga

Bandit zawsze był budowany pod kątem ceny, a główne kompromisy pojawiły się w dziale podwozia. Rurowa stalowa rama jest w porządku, ale zawieszenie jest dość słabe w standardzie i większość używanych motocykli będzie potrzebowała remontu widelców i prawdopodobnie nowego amortyzatora. To zła wiadomość, dobra jest taka, że jeśli potraktujecie Suzuki jako odświeżenie zawieszenia, to zmieni się jakość jazdy (istnieje seria wyścigów Bandit 600…), a po założeniu nowoczesnych gum Bandit jest przyzwoicie prowadzącym się motocyklem. Nie jest to Street Triple, ale z pewnością można się nim cieszyć na zakrętach. Przy zakupie używanego motocykla należy uważać na rdzę na ramie, ponieważ jest to częsty problem, a także na zatarte połączenia zawieszenia, które są notorycznie słabym obszarem w Bandicie, a ich naprawa może być kosztowna. Wielu właścicieli (zwłaszcza modeli Mk2) narzeka na Bandit jeść łożyska głowicy, jednak są one dość łatwe i tanie do wymiany, jeśli trzeba. Największym zmartwieniem w kwestii podwozia jest próba ustalenia, czy motocykl został rozbity! Zawsze stawiajcie go na podstawce centralnej i patrzcie na niego z tyłu, aby sprawdzić, czy rama nośna nie wydaje się nieosiowa lub czy drążki nie są skręcone. Bandyci spędzają dużo czasu na dojazdach do pracy, co oznacza, że rozlane płyny są częstym zjawiskiem. Warto również sprawdzić, czy koła nie mają wgnieceń spowodowanych dziurami w jezdni, a także czy wydech nie ma zadrapań.

Suzuki bandit 600

Komfort na dystansie i w trasie

Bandit jest wygodną maszyną z miękkim zawieszeniem i głęboko wyściełanym siedzeniem, więc tak, wycieczki są z pewnością na kartach. Idealnie byłoby wybrać pół-ogniwowy model S, a nie goły N, jednak do N można dość łatwo dodać osłonę, aby odchylić nieco wiatr. Wielu właścicieli wycieczki na ich Bandits i dokładnie cieszyć się doświadczeniem. Jednak trzeba przyznać, że jeśli planujesz jeździć na długich dystansach (zwłaszcza we dwójkę), Bandit 1200 lub w pełni wyposażone modele GSX są lepszymi opcjami.