Moto Global Polska Motory Yamaha zapowiada nowe modele YZ450F, YZ125X i YZ250X na rok 2023

Yamaha zapowiada nowe modele YZ450F, YZ125X i YZ250X na rok 2023


nowe motocykle yamaha

Yamaha Motor Corporation, USA, z radością przedstawia nową linię 2023 zaawansowanych, wiodących w branży motocykli terenowych YZ. Stworzona z myślą o rywalizacji i intensywnie rozwijana dzięki wiedzy zdobytej na najwyższych szczeblach profesjonalnych sportów motorowych, linia 2023 motocykli Yamaha YZ Motocross i Cross Country oferuje najnowocześniejsze osiągi oraz poziom dopracowania i właściwości jezdne, które wzbudzają zaufanie każdego kierowcy. Najważniejsze wydarzenia w 2023 roku to całkowicie nowy, flagowy model motocrossowy YZ450F oraz całkowicie nowy YZ125X i gruntownie zmodernizowane dwusuwowe modele Cross Country YZ250X.

Świeżo po zdobyciu tytułów mistrzowskich w motocrossie i supercrossie, Yamaha przedstawia w 2023 roku całkowicie nowy model YZ450F, który jeszcze bardziej zwiększy swoje możliwości. Bazując na wiodącej w klasie mocy, wydajności zawieszenia i użyteczności poprzedniego modelu, nowy YZ450F podnosi poprzeczkę dzięki większej mocy, mniejszej masie, smuklejszej konstrukcji i lepszemu prowadzeniu w jeszcze bardziej użytecznym pakiecie. Nowy YZ125X z 2023 roku oferuje całkowicie nowy, mocniejszy dwusuwowy silnik o pojemności 125 cm3, poprawione tłumienie zawieszenia, ulepszone hamulce, poprawioną ergonomię i nowy, ostry wygląd, co czyni go idealną opcją dla młodych entuzjastów, którzy chcą przejść na pełnowymiarowy dwusuwowy motocykl crossowy gotowy do startów w zawodach. Dla zawodników poszukujących dużej mocy dwusuwu o pojemności 250 cm3 w najlepszym motocyklu cross country, nowy YZ250X z 2023 roku jest teraz lepszy niż kiedykolwiek, z unowocześnionymi hamulcami, poprawionym zawieszeniem, ergonomią inspirowaną wyścigami i agresywną stylizacją. Kontynuując w całej gamie modeli Yamaha YZ z 2023 roku, najwyższy poziom osiągów terenowych i niezrównana niezawodność pozostają niezmienne.

„Tym, co naprawdę wyróżnia nową YZ450F, jest to, jak lekka i wyważona jest ona podczas ostrej jazdy” – powiedział Derek Brooks, Yamaha Motorsports Motorcycle Product Line Manager. „Nowa platforma bazuje na legendarnym zawieszeniu i prowadzeniu YZ z jeszcze mocniejszym, ale kontrolowanym charakterem silnika, który zaoferuje ekspertom wszystko, czego potrzebują, aby rywalizować i wygrywać na najwyższym poziomie. Jednocześnie poprawiona ergonomia i możliwość dostrojenia dzięki darmowemu programowi Power Tuner ułatwiają szybką jazdę dla wszystkich poziomów umiejętności. Jestem podekscytowany tym, że wkrótce trafi na tory!”.

Nowy 2023 Yamaha YZ450F & Monster Energy® Yamaha Racing Edition YZ450F:

W przypadku nowego modelu YZ450F z 2023 roku inżynierowie Yamahy mieli za zadanie udoskonalić i tak już wiodący w klasie motocykl. Tradycyjne mocne punkty, takie jak szeroka, dynamiczna moc, miękkie zawieszenie i przewidywalne prowadzenie musiały zostać wzmocnione, ale z wyraźnym naciskiem na kierowcę w nowym modelu, z redukcją masy o pięć funtów, zwiększoną kontrolą i poprawioną ergonomią. Efektem końcowym jest lżejszy, bardziej kompaktowy silnik, który pompuje jeszcze więcej mocy, lepsze prowadzenie z większą zwinnością przy zachowaniu doskonałej stabilności oraz znacznie lżejsze, smuklejsze nadwozie z poprawioną ergonomią dla większej kontroli.

Zmiany w nowym YZ450F zaczynają się od silnika. Całkowicie przeprojektowany na rok 2023, uaktualnienia obejmują nowe kształty portów wydechowych i dolotowych, tytanowe zawory dolotowe o większej średnicy, nowy tłok z kutego aluminium, nowy korpus cylindra, wał korbowy i zespół wyrównoważający oraz przejście z mokrej miski olejowej na suchą. Łącznym efektem tych rozwiązań jest większa moc w średnim i górnym zakresie obrotów, w tym wyższa o 500 obr/min granica obrotów dla dłuższych przetaktowań oraz bardziej liniowa charakterystyka wyjściowa dla lepszych właściwości jezdnych i kontroli.

Pomagając w przeniesieniu mocy na tylne koło, całkowicie nowa konstrukcja sprzęgła sterowanego linką zastępuje sprężyny cewkowe poprzedniego modelu nową sprężyną tarczową i integruje główną przekładnię i kosz w jednym stalowym zespole. W rezultacie powstał bardziej kompaktowy, lekki i wytrzymały zespół, który zapewnia płynniejsze załączanie i doskonałe wyczucie. Dodatkowo, całkowicie nowy układ przekładni trójwałowej układa wały transmisyjne pionowo, podnosząc wał centralny i tworząc trójkąt pomiędzy korbą, wałem napędowym i wałem głównym dla lżejszej, bardziej kompaktowej przekładni.

yamaha nowości

Wiodąca w branży aplikacja Yamaha Power Tuner App została gruntownie zmodyfikowana na rok 2023, zachowując pełną funkcjonalność poprzedniej wersji, ale teraz jest jeszcze łatwiejsza w użyciu i posiada więcej funkcji. Mapowanie silnika można teraz wykonać za pomocą nowego, intuicyjnego suwaka. Jest też nowy timer okrążeń, tuning Traction i Launch Control oraz przewodniki po ustawieniach motocykla. Dodatkowo, nowy lekki przełącznik montowany na kierownicy pozwala na wybór w locie wstępnie załadowanych map silnika.

Całkowicie nowy system kontroli trakcji przekazuje informacje o poślizgu kół do ECU, dostrajając silnik tak, aby utrzymać idealną trakcję tylnych kół. Można wybrać trzy poziomy: HIGH, LOW lub OFF. Zaktualizowany system kontroli startu posiada teraz ogranicznik obrotów, który może być regulowany co 500 obr/min w zakresie od 6,000 obr/min do 11,000 obr/min, aby zoptymalizować start, gdy bramka opadnie. Oba systemy są sterowane za pomocą aplikacji Yamaha Power Tuner App.

Kolejna istotna aktualizacja w nowym YZ450F z 2023 roku obejmuje całkowicie przeprojektowaną aluminiową ramę z dwustronną belką. Nowa rama składa się z ponad 10 różnych aluminiowych elementów zespawanych ze sobą, co zapewnia doskonałą równowagę między precyzyjnym pokonywaniem zakrętów a stabilnością prowadzenia. Daje to możliwość dokładnego dostrojenia sztywności i charakterystyki wygięcia każdego elementu, aby zapewnić osiągi na poziomie zawodniczym. Rezultatem jest maszyna o lepszych właściwościach jezdnych, lżejsza w dotyku, o lepszym pochłanianiu nierówności i zwiększonej trakcji, pozwalająca jeźdźcowi wchodzić w zakręty z większą pewnością siebie i wybierać więcej linii.

Poprawiając wydajność zawieszenia YZ450F, która już jest definiowana w kategorii, nowe wewnętrzne zawory współpracują z nową ramą i nadwoziem, aby zapewnić wyjątkowe pochłanianie nierówności, zwiększoną trakcję i lepszą wydajność w zakrętach. Wysokiej klasy w pełni regulowane widelce KYB® z systemem Speed Sensitive wyposażone są w nowy, obsługiwany ręcznie regulator tłumienia kompresji, który umożliwia prostą regulację bez użycia narzędzi, a tylne zawieszenie wyposażone jest w amortyzator KYB® o charakterystyce tłumienia dostosowanej do nowego podwozia.

Wreszcie, nowa smuklejsza, bardziej płaska i kompaktowa konstrukcja nadwozia zapewnia lżejsze i bardziej precyzyjne odczucia z jazdy. Całkowicie przeprojektowane drogi wlotu powietrza, airbox i filtr pozwalają na zastosowanie węższego zbiornika paliwa, znacznie smuklejszych przednich osłon i niższej pokrywy airboxa. Dodatkowo, bardziej płynne, zaokrąglone elementy, takie jak krawędzie siedzenia i osłony boczne, ułatwiają ruchy jeźdźca i poprawiają kontrolę. Trójkąt kierowcy jest również ulepszony dzięki zwiększonej przestrzeni na nogi pomiędzy siedzeniem a podnóżkami oraz zmienionej pozycji kierownicy dla bardziej naturalnej postawy i większego komfortu jeźdźca.

Inne szczegóły i udogodnienia to elektryczny rozrusznik z przyciskiem i ultralekkim akumulatorem litowo-jonowym o dużej pojemności, zwężająca się kierownica z aluminium o średnicy 1-1/8 cala, nowa kompaktowa nakładka na kierownicę z PVC, nowe lekkie linki przepustnicy, szerokie podnóżki z nowymi, lekkimi wspornikami ze stopu aluminium, szybko regulowana miska sprzęgła i nowa prowadnica łańcucha – wszystko to sprawia, że nowy YZ450F z 2023 roku jest nadal najbardziej kompletnym, najlepiej wyważonym i najzdolniejszym motocyklem w klasie 450.